Redactor de continguts en català

Necessites un redactor de textos que t’ajudi a crear contingut de valor, connectar amb el teu públic i posicionar-te?

T’ofereixo la meva experiència en redacció SEO professional per redactar els textos del teu web, blog i xarxes socials.

redactor de contenidos

Necessito una redactora de continguts professional perquè…

  • Vull començar un projecte en línia i no tinc temps d’escriure els meus textos.
  • Vull millorar el posicionament de la meva pàgina web.
  • Vull reforçar la connexió amb els meus lectors i augmentar les conversions.
correctora de llibres en català

💡 Contracta un redactor

La redacció de continguts professional és la solució perfecta. Què aconseguirà el redactor? Conèixer què ofereixes, descobrir les necessitats del teu públic objectiu i crear contingut que connecti amb aquestes persones. Tot això mentre tu pots dedicar el teu temps a altres tasques i observar com el teu web va escalant posicions.

Ofereix contingut de valor

Posiciona el teu web

Augmenta les conversions

En un negoci tradicional s’inverteix una gran part del pressupost en el local i la publicitat. Un negoci en línia no és diferent; també requereix una inversió. Doncs, el teu web és el teu local, i els teus textos són el teu aparador.

Perquè més clients arribin a tu, Google ha d’entendre que el contingut que ofereixes els ajuda a solucionar el seu problema, i que proporciones informació de manera constant (en altres paraules, que estàs al dia i t’hi esforces). I no hi ha cap manera millor d’aconseguir-ho que contractar un redactor de continguts professional. 👇 Continua llegint 👇

Ho sé. 🙄 Penses que pots fer-ho tot tu. Em deixes que sigui sincera? Si fossis el meu amic, et faria aquestes tres preguntes:

1️⃣ Quantes hores setmanals tens per redactar contingut?

2️⃣ Pots comprometre’t a escriure de manera regular i invertir temps a aprendre redacció persuasiva i posicionament web?

3️⃣ I, per acabar, si les obres del teu local no les faries tu mateix (sempre hi ha excepcions), per què gastar temps a intentar escriure uns textos que no generaran els mateixos resultats que els d’un professional?

Crec que t’has respost tu mateix. 😊

Com a redactora professional de textos, m’asseguraré d’entendre en què consisteix el teu negoci i d’elaborar uns textos que siguin clars, atractius i sense errors lingüístics. Amb la periodicitat que triïs, és clar. I el que és més important: faré servir els meus coneixements sobre SEO perquè el teu lloc web atregui més clients.

Perquè el trànsit web no es genera per art de màgia; la màgia la fan les paraules.

📌 Quin tipus de textos escric com a redactora de continguts?

Redactora de continguts web

La redacció de continguts web consisteix en diverses fases: entrevista, recerca, redacció del primer esborrany i revisió.

📑 Com és el procés de redacció professional en català?

I com encaixes tu en aquest procés de redacció, si no tens temps ni idees?

Realment, no has de preocupar-te per res, perquè fins i tot en l’entrevista la informació te la demanarà el redactor de continguts. La teva funció primordial serà respondre les preguntes o el formulari que et proporcioni amb tot el que saps (i t’asseguro que ets la persona que més en sap, sobre el teu negoci). Així que no té cap complicació.

A partir d’aquí, toca esperar mentre el redactor de continguts analitza el teu negoci, investiga el sector i la competència, deixa fluir la seva creativitat i redacta el primer esborrany.

És el moment en què per fi reps aquestes línies que tant t’hauria costat articular amb les teves paraules. I, creu-me, et sorprendrà que allò ho hagi escrit una altra persona. Perquè sembla que un redactor de continguts professional et llegeixi la ment i plasmi de manera clara i atractiva sobre el paper aquest embolic de pensaments que no aconsegueixes ordenar.

L’últim pas és decidir si vols aplicar algun canvi al text i donar el vistiplau al redactor.

📑 Però exactament quins textos del web escriu un redactor de continguts?

T’explicaré què puc oferir-te jo com a redactora professional de textos:

 

  • Redacto des de zero la pàgina d’inici, la pàgina “Sobre mi”, la pàgina de contacte i la de serveis.
  • Redacto landing pages (també conegudes com a landings) per a cadascun dels teus productes, serveis, cursos o tallers.
  • Redacto el text dels formularis i els botons amb tècniques de redacció persuasiva o copywriting.
  • Creo eslògans que pots fer servir al teu web i a les xarxes socials.
  • Redacto el text del SEO snippet (metatítol, metadescripció i slug), que t’ajudarà a posicionar-te millor i aconseguir més clics a Google.

👩‍🏭 Redactor de continguts per a blog en català

Tenir un blog és una de les estratègies més eficaces per posicionar-te a internet. Però no n’hi ha prou de publicar tres entrades en una ratxa de motivació i tenir-lo allí abandonat durant mesos. Has de ser constant i publicar amb certa freqüència.

Com a redactora de continguts per a blog, t’ajudaré a crear contingut útil per al teu lector i que enganxi. Perquè és important que quan una persona arribi a tu, continuï llegint (no vols avorrir-la en el primer paràgraf).

💡 Què fa un redactor de blogs?

  • Busco les paraules clau per les quals vols posicionar-te.
  • Escric el text de la teva entrada amb una estructura i mitjançant unes tècniques de redacció que milloren la llegibilitat dels articles.
  • Creo un títol amb ganxo per captar l’atenció des del minut 1.
  • Redacto el text del SEO snippet per millorar el teu posicionament i atreure més lectors.
  • Et proporciono un text alternatiu (ALT) per a les imatges. Si vols, també puc incloure imatges lliures de drets d’autor.
  • No tens temps de pujar els teus articles o et falten coneixements tècnics? Jo m’encarrego de fer-ho per tu. Veuràs el teu blog publicat els dies acordats i sense haver de barallar-te amb WordPress.

📈 Per a què serveix una redactora de continguts SEO?

Quan escric blogs, m’agrada proporcionar textos complets i eficaços des del punt de vista del posicionament en línia.

El fet de tenir el meu propi negoci en línia m’ha obligat a informar-me i formar-me com a redactora SEO i m’ha permès comprovar de primera mà quines estratègies funcionen i quines no. Són aquests coneixements els que aplicaré quan redacti els teus textos. I el millor de tot és que podràs comprovar si funcionen.

 

🕵️‍♂️ Quines qualitats ha de tenir un bon redactor de continguts per a blog?

Un redactor professional de blogs ha de tenir les qualitats següents:

  • Una redacció excel·lent
  • Una ortografia, gramàtica i estil impecables
  • Creativitat
  • Coneixements sobre SEO
  • Capacitat d’anàlisi i recerca
  • Puntualitat

 

🎁 Consells per contractar un redactor de continguts per a blog

Si et planteges contractar un redactor de continguts, el primer que et puc recomanar és que li demanis una mostra de textos que hagi escrit. El segon, que li facis una prova (si pot ser, pagada; pensa que som professionals i el nostre temps són diners). Si fas una prova a diversos redactors, veuràs molt clar amb qui et quedes.

Per cert, no valoris només el text. Fixa’t en com es comunica amb tu, quines preguntes et fa, com et lliura el text, si compleix els terminis acordats, etc.

🚀 Redactora de posts per a xarxes socials

Cada dia és més comú que una empresa publiqui contingut en diverses plataformes: blog, Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, etc.

Conec totes aquestes xarxes socials i tinc experiència a adaptar la informació dels textos a cada canal en particular. Perquè no deus pensar que el lector del LinkedIn és el mateix que el del Facebook, oi? Ja sé que saps que no, però de vegades tenim massa tasques entre mans i caiem en la temptació de copiar i enganxar el mateix text igual per a totes les xarxes socials.

Un consell: menys és més. Centra’t a transmetre el missatge correctament en cada canal. El teu lector t’ho agrairà. I si no tens temps de crear tot el contingut, demana ajuda!

 

📝 Redactora de continguts per a l’Instagram

Si vols conquerir amb els teus textos a l’Instagram, aquests han de despertar la curiositat i seduir en poques paraules. En aquesta xarxa social només tenim 2.200 caràcters per expressar el nostre missatge, i si vols que l’usuari el desplegui per llegir-lo, l’has d’enganxar en la primera ratlla.

Els textos per a l’Instagram han de tenir un to proper i amigable. La gent no fa servir aquesta xarxa social per avorrir-se. És importantíssim que facis servir emoticones i que facis una crida a l’acció molt clara (però no agressiva). És a dir, demana alguna cosa a qui et llegeix (que deixi un comentari, que respongui una pregunta, que vagi a un enllaç del teu perfil, que comparteixi la teva publicació, etc.).

La venda directa no sol ser el millor mètode en aquesta xarxa social. Cal anar madurant el teu públic perquè més endavant compri el teu producte o servei.

Si necessites textos frescos que compleixin aquestes característiques, no dubtis a escriure’m.

 

👩‍🎓 Redactora de continguts per al LinkedIn

El LinkedIn és una xarxa professional. Per tant, el teu missatge també ha de ser-ho.

Aquesta xarxa està enfocada a trobar clients i contactes que puguin beneficiar ambdues parts. En aquest cas, tenim dues opcions: redactar publicacions curtes (d’un màxim de 1.300 caràcters) o escriure articles de blog al mateix LinkedIn per compartir contingut de valor. També podem escriure publicacions molt curtes en què compartim un enllaç interessant per als contactes.

👍 Redactora de continguts al Facebook

El Facebook és una xarxa més madura. El límit de text és de 63.200 caràcters. Per tant, hi podrem compartir textos més complexos i llargs que a l’Instagram, per exemple. Fins i tot podrem incloure enllaços clicables a les nostres publicacions. L’usuari està més predisposat a llegir i a dedicar més temps a una publicació si li interessa. Això sí, no oblidis la bíblia de les xarxes socials:

  • Comparteix informació de valor
  • Crida l’atenció amb la primera frase
  • Fes servir paràgrafs curts
  • Acompanya el text d’una imatge que capti l’atenció
  • Utilitza emoticones, que mai fallen

Redactora de continguts per al Twitter

Al Twitter només tenim 280 caràcters per transmetre el nostre missatge. Un espai molt limitat per aconseguir que ens llegeixin, facin «M’agrada» o comparteixin el nostre tuit. Però com passa amb totes les xarxes socials, hi ha tècniques per aconseguir-ho. Un redactor professional pot ajudar-te a potenciar aquesta xarxa social.

 

🎬 Redactora de descripcions per a vídeos del YouTube

Les descripcions del YouTube són tot un món. Potser no hi dones importància, però t’asseguro que poden fer que les teves visualitzacions es disparin.

És cert que un bon títol farà que el teu clic per impressió augmenti notablement. Si li sumes una bona descripció, pots ser imparable.

Per què és important la descripció del YouTube? Ho és, sobretot si el teu vídeo està destinat a un usuari d’ordinador, atès que se’n mostrarà un fragment en les cerques.

L’espai de la descripció et permet treballar les paraules clau, posar etiquetes, emoticones, crides a l’acció, etc. En definitiva, has de fer servir el text perquè l’usuari sàpiga que el teu contingut és el que busca. A més, el text també ajudarà Google i YouTube a entendre de què tracten els teus vídeos i a mostrar-los més.

Escriu-me

Polítiques

Preguntes freqüents sobre la redacció de continguts

Quant es triga a redactar una pàgina web?

Depèn de l’extensió del web i del nombre de pàgines que hi vulguis incloure. És a dir, no és el mateix redactar un web bàsic amb quatre apartats (inici, sobre mi, serveis i contacte) que redactar un web amb una estructura més complexa (amb diverses landings). Un altre factor que influeix en la tarifa és el nombre de paraules per pàgina.

Quin preu té la redacció de continguts?

El preu depèn del nombre de paraules i de la complexitat del tema sobre el qual cal escriure. Tampoc és el mateix redactar un blog que redactar una pàgina web sencera o alguna secció solta d’un web. Perquè te’n facis una idea, una entrada de blog de 500 paraules et pot costar entre 30 i 55 euros (més l’IVA).

Sobre quines temàtiques pots escriure?

Una de les fases més importants del procés de redacció de textos és la recerca. Tant per conèixer el client i analitzar el sector i la competència com per investigar com funciona una màquina determinada o quin tipus de clients contracten el servei X, de manera que puc redactar textos dels temes més variats. Ara bé, seré honesta. Si considero que no tinc prou coneixements per escriure sobre un tema en concret, t’ho comunicaré per endavant.

Quins són els temps de lliurament?

Com tot, el termini de lliurament depèn principalment de dos factors: el nombre de paraules (l’extensió del text) i la disponibilitat que tingui en aquell moment. Quan et prepari el pressupost t’indicaré el termini de lliurament, i si ho necessites abans, sempre en podem parlar.