Potser fa mesos que et trenques el cap per intentar omplir el teu blog o web amb contingut fresc. Cada vegada se t’acumulen més tasques i no tens temps per fer la descripció del producte estrella de la teva botiga en línia. O simplement no saps fer-ho.
Per a aquests problemes hi ha solució, ja que avui en dia és molt fàcil disposar dels serveis d’un escriptor especialitzat que t’ajudi a desenvolupar qualsevol tipus de text.
Així que em poso mans a l’obra per ensenyar-te per què, com i on has de contractar els serveis d’un redactor SEO.
Per què contractar un redactor SEO en català
Primer de tot, et faré una pregunta: Si no contractes un redactor, quant contingut creus que redactaràs tu mateix?
Sempre comencem amb una motivació (aparentment) infinita i molt bona voluntat. Però quan aterrem a la vida real, no tenim temps, ens falten ganes o se’ns acaben les idees. Al final, 📝 la redacció de contingut acaba a la cua de la nostra llista de prioritats. I quin és el resultat? Que acabem publicant un blog cada 6 mesos.
Imagina que contractes un redactor.
Aconseguiràs publicar contingut amb freqüència. Vols publicar una vegada a la setmana o un cop al mes? Cap problema.
I ja saps que com més aviat comencis i com més publiquis, 🚀 abans posicionaràs el teu web.
I ara, seguim amb més arguments. Contractar un redactor especialitzat en SEO és una de les millors recomanacions que et puc donar a l’hora d’omplir la teva pàgina web de continguts de valor. I és així perquè, 🖐 tot i que és veritat que tothom pot escriure, no tothom pot escriure una cosa amb sentit i eficaç davant els ulls de Google.
Més enllà d’escriure un text de qualitat i que aporti informació important al lector, els escriptors que coneixen estratègies de SEO apliquen a la seva escriptura molts més coneixements tècnics. A primera vista no es veuen, però Google sí que és capaç de reconèixer-los. I això és primordial, perquè la intenció principal d’una persona que contracta un redactor SEO sempre ha de ser posicionar-se en les primeres pàgines del gran cercador.
Hi ha molts conceptes que un redactor especialitzat ha de conèixer, com el 🥇 SEO on page, el linkbuilding, les keywords, les call to action i molts més. Com veus, no es tracta únicament d’escriure bé.
Cinc avantatges de contractar un escriptor amb coneixements de SEO
Contractar un escriptor amb coneixements en SEO ofereix molts avantatges, sobretot si ho fas per posicionar la teva pàgina web o blog:
-
-
- 🕗 Més temps per a altres tasques: delegar els textos de la teva pàgina web a altres persones és la millor manera de poder aprofitar el teu temps en coses en què realment ets productiu. Per escriure com un redactor SEO hauries d’estudiar durant molt de temps, de manera que és millor contractar-ne un.
- 👌 Convèncer el lector: una de les tasques més difícils quan es redacta un text és aconseguir que la persona que el llegeixi s’hi senti atreta. Hi ha un excés d’informació en línia, i t’asseguro que només podràs retenir el teu lector més temps a la teva pàgina web si el contingut que li ofereixes li resulta útil.
- 💲 Convertir l’usuari en comprador: si tens un negoci en línia, moltes vegades necessites que la persona que entri a la teva pàgina web faci una acció. Un copywriter o redactor especialitzat en escriptura persuasiva és la persona ideal per aconseguir-ho.
- 👉 Podràs tenir una referència: en treballar per a tu, el redactor deixarà la seva empremta en els textos del teu web, de manera que tindràs un motlle amb el qual conèixer com treballa un redactor.
- 💯 Aprendràs molt més que a escriure: un veritable redactor especialitzat en SEO podrà fer-te veure en el teu propi web molts conceptes que no tenen a veure amb l’escriptura i que et seran útils. HTML, Google Search Console, plug-ins de WordPress, etc. Així que descobriràs com fer funcionar millor la teva pròxima pàgina web.
-
Cinc característiques que ha de tenir un bon redactor de continguts web en català
Abans de contractar qualsevol redactor de continguts has de tenir en compte les seves característiques. No serveix de res trobar algú que entengui sobre el teu sector si després la seva destresa davant el teclat és nul·la.
Encara que busquis un perfil o un altre segons el teu projecte, cal tenir en compte les habilitats bàsiques que ha de reunir un redactor de continguts.
✍ 1. Bona ortografia i gramàtica
Crec que aquest és el primer punt que ha de dominar un redactor, ja que una gramàtica i ortografia deficients demostren que el redactor no està ben format. Si escriu i llegeix tots els dies, això es notarà immediatament en els seus textos.
👌 2. Coneixements en SEO
Una altra característica imprescindible de qualsevol persona que escrigui textos per a plataformes en línia és que tingui coneixements sobre posicionament web. El famós SEO o search engine optimization.
Hi ha milers de pàgines web, però només es mostren en les primeres pàgines de Google les que tenen un contingut optimitzat. Assegura’t que l’escriptor s’hagi format per conèixer cada aspecte d’aquestes tècniques, i fes que et mostri textos que estiguin ben posicionats que hagin estat escrits per ell.
🕗 3. Puntualitat
No serveix de res que t’escriguin el millor text si has d’esperar durant mesos que te’l lliurin. La puntualitat és essencial en qualsevol redactor, ja que el fet de lliurar un projecte a temps vol dir bona organització i metodologia de treball. Un bon escriptor és capaç d’escriure textos de fins a 2.000 paraules en tan sols unes quantes hores de feina.
🚀 4. Creativitat
Una de les habilitats més difícils de trobar en un redactor és la creativitat. És essencial per als moments en què estàs perdut i mancat d’idees i no saps què vols incloure al web. Justament en aquell moment apareix el redactor i et diu: «Seria bona idea incloure X a la pàgina d’inici».
I la creativitat no només serveix per donar-te idees, sinó que també la detectaràs en la seva manera d’escriure. Serà capaç de fer servir diferents recursos per donar un sentit al text i convertir-lo en un contingut més atractiu.
🔍 5. Curiositat
Mai et refiïs d’un redactor que no et pregunti mil vegades sobre la teva pàgina web i els teus clients potencials. Un bon redactor ha de conèixer el target al qual s’adrecen els seus textos. Així que, si et cus a preguntes, interpreta-ho com un bon senyal.
Consells per contractar un BON redactor SEO en català
A l’hora de contractar un redactor, hi ha multitud de consells que serveixen per assegurar-te que ets davant la persona correcta. Des del meu punt de vista, cap redactor pot ser el perfecte, ja que cada treball és un món, però sí que pots seguir alguns patrons per saber si has trobat l’escriptor adequat.
1️⃣ Visita la seva pàgina web
Molts dels redactors que ofereixen els seus serveis per internet solen tenir una pàgina web. Pot ser un web de marca personal, un blog en què escriuen sobre certs temes o d’altres que tenen una temàtica definida. És essencial que si té pàgina web, la visitis. Serà una carta de presentació per a tu, i podràs saber si realment és el que busques.
2️⃣ Comprova si té articles ben posicionats
Un bon redactor especialitzat en SEO ha de saber escriure per posicionar-se en els primers llocs del cercador de Google.
És difícil saber si un text que es llegeix en les primeres pàgines de Google està fet per X persona, ja que solen ser escrits que el redactor ven i no estan signats al seu nom. Per solucionar aquest problema, el millor és preguntar directament al freelancer si té articles ben posicionats a Google.
3️⃣ Demana-li treballs previs per veure com redacta
Diguem que això és com comprovar si el currículum està d’acord amb les cartes de recomanació. Si li dius a l’escriptor que t’ensenyi altres textos publicats en altres pàgines web, podràs comprovar si realment és el redactor que necessites per al teu text.
Fins i tot pots posar-te en contacte amb la pàgina web en la qual va escriure per conèixer l’opinió sobre els seus serveis.
4️⃣ Tingues en compte la seva formació i anys d’experiència en el sector
Abans de contractar un redactor SEO, has de conèixer la seva formació i el temps que porta fent textos per als clients. Els bons escriptors normalment estan formats amb graus com el de Periodisme, Màrqueting, Filologia o Traducció, amb formació addicional en SEO, encara que també hi ha cursos en línia que han format milers de redactors. I és curiós el cas del SEO, ja que està més associat amb el màrqueting que amb altres carreres, com la de periodisme.
Pel que fa a l’experiència, tot i que sí que és veritat que no és determinant per trobar un bon escriptor, sí que ho és en altres aspectes. Per exemple, a l’hora de tractar amb els clients, algú que porti més temps sabrà com posar-se en contacte, quins terminis s’han de complir, com organitzar-se i altres petits detalls que marquen la diferència.
Tanmateix, també és important que no rebutgis un escriptor només perquè comença, ja que pots trobar un veritable diamant en brut.
5️⃣ Prova primer amb un escrit curt 📢
I per saber si el diamant en brut que busques és davant teu, res millor que una petita prova. És com el primer dia de feina per a algú que acabes de contractar. Un text de prova d’entre 400 i 600 paraules és perfecte per veure com es desenvolupa.
Un bon escriptor estarà encantat de fer un test per saber si encaixa en el teu projecte. Això sí, recorda que la prova ha de ser remunerada. Tot treball s’ha de recompensar.
Un cop tinguis el text a les teves mans, podràs comprovar si es tracta del perfil de redactor SEO que busques. En concret, fixa’t si compleix aquests paràmetres:
✔ Estil
Tot text ha de tenir un estil que encaixi amb la nostra pàgina. Si tenim un web d’advocats, el més normal és que fem servir una redacció més formal i tècnica. Si la nostra botiga en línia busca vendre articles de col·lecció manga, podem fer servir un to informal i que atregui el lector. O si volem fer una novel·la policíaca, necessitarem un redactor literari molt creatiu.
Així que, en aquest primer escrit, deixa clar el to que vols per al teu web i comprova si el redactor és capaç d’adaptar-s’hi.
✔ Contingut de valor
No serveix de res repetir una vegada i una altra la mateixa frase durant tot un text. Cada paraula compta i costa diners, i s’ha d’aprofitar al màxim. En definitiva, l’escrit ha d’aportar contingut de valor per al lector. Et recomano que quan tinguis la prova a les mans, revisis si pots eliminar una part del text sense que això l’afecti. Si hi ha moltes parts que es poden eliminar, definitivament no has de contractar aquest redactor freelance.
✔ Coneixement del teu sector
El teu web pot estar especialitzat en qualsevol cosa, però no tots els redactors saben escriure sobre el que tu busques. Assegura’t que l’escriptor conegui (investigui) la temàtica del teu web i proposa-li un tema una mica tècnic dins del sector. Per exemple, si la teva pàgina web va de sabates, pots proposar-li un text de prova sobre els millors materials artificials per fer sabates. Si sap escriure sobre això, segurament podrà fer-te un text sobre temes més senzills en el futur.
✔ Ortografia i gramàtica
No cal dir que aquesta és una de les qualitats que no pot faltar-li a qualsevol escriptor. En aquest text de prova, que tindrà poques paraules, un bon escriptor no pot tenir faltes d’ortografia o errors gramaticals greus. Si és així, busca’n un altre immediatament. Per molt que sàpiga de SEO, al final hauràs d’invertir el teu temps a corregir els errors d’algú a qui pagues.
✔ Puntualitat
Algú que no és puntual rarament és seriós i organitzat. Això passa en qualsevol àmbit de la vida. I, evidentment, a l’hora de contractar un redactor de continguts, aquesta part és essencial.
Pot ser que tinguis programat un llançament d’un producte en especial al teu web, i si no tens el text quan el necessites, tot se’n pot anar en orris.
Un redactor ha de complir els temps de lliurament acordats, i no deixar-ho tot per a l’últim dia. Així que, si li fas una prova, que la lliuri quan toca.
✔ Comunicació
Una part molt important de qualsevol relació comercial és la comunicació. Sempre ha de ser fluida, i si parlem amb algú a qui volem integrar en el nostre projecte, és una qüestió fonamental.
Abans de fer el text de prova, assegura’t que s’expressa de manera correcta i és capaç d’entaular una conversa amena.
Com trobar un redactor freelance professional
Hi ha multitud de plataformes, agències de publicitat i redactors freelance que ofereixen els seus serveis a internet. Així i tot, et donaré algunes referències perquè sàpigues per on començar.
🔍 Cercador de Google (paraules clau per cercar un redactor)
Com fem amb tot, el primer pas seria veure què hi diu Google, sobre això. Així que pots començar per cercar «redactor SEO en català».
Com veuràs quan ho facis, la primera pàgina està plena d’informació sobre què és un redactor SEO. No obstant això, enlloc et dona l’opció de contractar un redactor freelance. Per això mateix et vull ensenyar les plataformes principals en què pots buscar professionals d’aquest sector.
🛒 Plataformes per contractar un redactor freelance
Hi ha moltes pàgines web en què es poden buscar redactors freelance. Algunes com els portals d’ocupació Infojobs o LinkedIn poden ser una bona opció. En aquest últim, si poses «redactor SEO en català» al cercador de la pàgina, podràs trobar una gran multitud de persones que reuneixen aquestes característiques i posar-t’hi en contacte directament.
🧡 Però vull parlar-te de plataformes que són molt més eficients a l’hora de contractar un redactor freelance, ja que hi estan especialitzades. No només et posen en contacte amb un redactor, sinó que a més es pacten el preu, els terminis de lliurament, les paraules de la feina i molts més detalls que fan que el servei sigui fàcil de contractar. Encara que, com passa amb tot, has d’anar amb compte, perquè et pots trobar que algunes feines no tinguin el nivell esperat. Això és perquè moltes persones que ofereixen els seus serveis en aquestes plataformes ho fan a temps parcial (no són professionals). Així que no et deixis portar pels preus molt baixos i investiga. Segueix els consells del punt anterior per detectar si un redactor és bo.
Un altre avantatge d’aquestes plataformes és que ofereixen als professionals la possibilitat d’emetre factures, cosa que un redactor freelance que no sigui autònom no pot fer.
Fiverr
Una de les plataformes que m’agrada més a l’hora de contractar qualsevol freelancer és 👉 Fiverr. Aquesta empresa va ser fundada l’any 2010 amb l’objectiu de posar en contacte empresaris amb talents digitals que poguessin solucionar els problemes que anaven sorgint a mesura que avançava la tecnologia.
Hi ha de tot: programadors, dissenyadors gràfics, assistents virtuals, i fins i tot persones que et poden enviar un missatge personalitzat vestides de Jesús de Natzaret. I, per descomptat, també hi ha redactors SEO.
Moltes persones ofereixen els seus serveis de redacció a diferents preus, que van des dels 5 $ per un text de 500 paraules per part dels venedors més principiants fins als 90 $ que cobra un redactor professional per un text de la mateixa extensió.
El sistema que fa servir Fiverr és simple. Entres a la plataforma i cerques per seccions el freelancer que vulguis, que ofereix els seus serveis en gigs que pots contractar segons el que necessitis.
Al meu entendre, és una de les millors pàgines web per trobar un redactor freelance.
Soyfreelancer
Aquesta és una altra de les pàgines web en què pots contractar els serveis d’un escriptor. Va ser creada el 2015 i té un funcionament força diferent al de Fiverr.
Soyfreelancer no funciona com una pàgina d’anuncis de serveis en què tu cerques el professional que necessites. El procés és completament a l’inrevés. Aquí tu proposes el teu projecte i què és el que vols, que en aquest cas és contractar un redactor freelance, i són ells els qui t’envien propostes amb pressupostos i condicions perquè acceptis l’escriptor que s’adeqüi més a la teva proposta.
PeoplePerHour
Aquesta pàgina web compta amb més d’un milió de freelancers a tot el món, entre ells, redactors. El funcionament és semblant al de Fiverr, ja que els redactors ofereixen els seus serveis i has de ser tu qui trobi el que s’ajusti més al que busques.
Freelancer.com
Aquesta empresa australiana, fundada el 2009, és una de les més grans del sector de la feina freelance. Hi pots posar el projecte que vols fer i els freelancers s’encarreguen d’enviar-te ofertes perquè decideixis quina és la que t’agrada més.
Un cop que contractes el freelancer, pacteu uns temps de lliurament i un preu. És un funcionament força simple, però efectiu, ja que és una de les pàgines que més diners mou. A més, disposa d’una versió en espanyol, on només s’ofereixen redactors en aquest idioma.
LowPost
Aquest és un dels sistemes més eficients a l’hora de buscar un redactor, perquè estan especialitzats únicament en aquest tipus de serveis. A més, ofereixen redactors per a comerç electrònic, pimes, agències de viatges, grans marques i molt més. Tot això, a un preu força assequible.
Workana
Aquest portal de projectes freelance és especialment famós a Llatinoamèrica, tot i que cada vegada és més comú veure espanyols que hi ofereixen els seus serveis. Com passa amb freelancer.com, tu hi publiques el teu projecte i els redactors fan la seva oferta perquè triïs la que et convingui més.
Tarifes d’un redactor SEO: Quant cobra un redactor?
Com comentava anteriorment en aquest article, les tarifes disten molt d’un professional a un altre. Hi ha persones que no tenen experiència ni formació o que s’inicien en aquest àmbit i d’altres de formades en la matèria i amb molts textos a l’esquena.
Aquest el motiu pel qual un article de 500 paraules –que és una pàgina, aproximadament– et pot costar 5 dòlars o 90 dòlars.
Perquè tinguis una referència, un text de 500 paraules a un preu d’entre 35 i 55 dòlars t’ofereix una qualitat notable, tant des d’un punt de vista lingüístic com de contingut.
No obstant això, només és una referència i no s’ha de complir obligatòriament. Per això, et recomano que segueixis els passos sobre com triar un redactor SEO (en l’apartat anterior), perquè sempre has de verificar el resultat de la feina que pagues.
Contractar un redactor freelance o una empresa de redacció de contingut?
L’últim dubte que sorgeix a qualsevol persona que vol contractar un redactor SEO és: Parlo directament amb un freelancer o contracto una empresa de redacció de contingut?
Cada opció té els seus avantatges i desavantatges. D’una banda, una empresa de redacció SEO s’encarrega de trobar el redactor més adequat per al teu projecte i et permet estalviar temps. En canvi, amb un redactor has de gestionar tu tot el procés.
D’altra banda, contactar directament amb un redactor et permet comunicar-t’hi directament, sense intermediaris.
Sigui quina sigui l’opció que triïs, contractar un redactor SEO només et pot aportar avantatges. Els més importants: t’estalvia temps, aporta contingut fresc i atractiu per al teu web, et permet publicar amb certa freqüència i augmenta les probabilitats que aquest contingut es posicioni.
Així que prova-ho i observa com el teu web comença a escalar posicions i els clients truquen al teu negoci en línia.
Si busques un redactor SEO professional per redactar blogs, landings o el teu web complet, no dubtis a escriure’ns.